question |
réponse |
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
superar a, hacer mejor que commencer à apprendre
|
|
[ˌaʊtpərˈfɔːrm]
|
|
|
rendimiento, producción, capacidad de procesamiento commencer à apprendre
|
|
[ˈθruːpʊt]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[kɜːˈteɪl]
|
|
|
aumento de la tasa de pérdida de paquetes commencer à apprendre
|
|
escalating packet loss rate
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
rebosar, desbordarse, derramarse commencer à apprendre
|
|
[ˈəʊvəfləʊ]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈfɛənɪs]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Stochastic Fairness Queueing
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
refrenar, reprimir, contener commencer à apprendre
|
|
[rɪˈstreɪn]
|
|
|
utilizar, implementar, desplegar commencer à apprendre
|
|
[dɪˈplɔɪ]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˌɪnəˈbɪlɪti]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˌmɪsbɪˈheɪv]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
amplia utilización/implantación/despliegue commencer à apprendre
|
|
[dɪˈplɔɪmənt]
|
|
|
estorbar, dificultar, impedir commencer à apprendre
|
|
[ˈhɪndər]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
calibrar, ajustar, afinar commencer à apprendre
|
|
[tjuːn]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈvɛəriənt]
|
|
|
congestión incipiente/naciente commencer à apprendre
|
|
[ɪnˈsɪpiənt]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
exponentially weighted moving average [ˌɛkspəˈnɛnʃəli] [ˈweɪtɪd]
|
|
|
función de probabilidad de caída de paquetes commencer à apprendre
|
|
packet dropping probability function [ˈpækɪt] [ˌprɒbəˈbɪlɪti]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˌsɪŋkrənaɪˈzeɪʃən]
|
|
|
entornos de carga de tráfico commencer à apprendre
|
|
traffic load environments [ɪnˈvaɪərənm&nt]
|
|
|
inestabilidad, temblor, fluctuación, estar nervioso commencer à apprendre
|
|
[ˈdʒɪtə]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
alta utilización del enlace commencer à apprendre
|
|
[ˌjuːtɪlaɪˈzeɪʃən] Link utilization is simply the average traffic over a particular link expressed as a percentage of the total link capacity
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈweɪtɪŋ]
|
|
|
retraso de la cola de paquetes commencer à apprendre
|
|
If packets arrive faster than the router can process them (such as in a burst transmission) the router puts them into the queue (also called the buffer) until it can get around to transmitting them. Delay can also vary from packet to packet.
|
|
|
retraso de paquete promedio de extremo a extremo commencer à apprendre
|
|
end-to-end average packet delay [ˈævərɪdʒ] End-to-end delay or one-way delay (OWD) refers to the time taken for a packet to be transmitted across a network from source to destination.
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈbændwɪdθ]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈjuːtɪlaɪz]
|
|
|
compensación, intercambio, término medio, solución intermedia commencer à apprendre
|
|
[ˈtreɪdɒf]
|
|
|
granularidad, nivel de detalle (definición) commencer à apprendre
|
|
[ˌɡrænjʊˈlærɪtɪ] The router buffer size was varied from 110 to 200 with a granularity of 10 packets.
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
tecnología de comunicación de red commencer à apprendre
|
|
network communication technology
|
|
|
mejorar las insuficiencias commencer à apprendre
|
|
improve the insufficiencies [ˌɪnsəˈfɪʃənsɪs]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈθrɛʃhəʊld]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈθrɛʃhəʊld]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[hjʊəˈrɪstɪk]
|
|
|
empuje principal, principal impulso, eje principal commencer à apprendre
|
|
[ˈθrʌst]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[dɪˈsaɪfər]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˌɒptɪmaɪˈzeɪʃən]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[əˈraɪvəl]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[trænzˈmɪʃən]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[əˈprəʊprɪɪt]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ɪˈlæps]
|
|
|
arbitrariedad, injusticia, parcialidad commencer à apprendre
|
|
[ˌʌnˈfɛərnɪs]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
el funcionamiento de la red commencer à apprendre
|
|
the functioning of the network [ˈfʌŋkʃənɪng]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[rɪˈspɒns]
|
|
|
Hay una retroalimentación mutua commencer à apprendre
|
|
There is a mutual feedback [ˈmjuːtʃʊəl] [ˈfiːdbæk]
|
|
|
capacidad de procesamiento commencer à apprendre
|
|
[ˈprəʊsɛsɪŋ] [kəˈpæsɪti]
|
|
|
probabilidad de caída de paquetes commencer à apprendre
|
|
packet dropping probability
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[dɪˈdʌkʃən]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[riˈælɪti]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈdaɪəgræm]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ɔːˈtɒnəməs]
|
|
|
longitud instantánea de la cola commencer à apprendre
|
|
instantaneous queue length [ˌɪnstənˈteɪniəs]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˈswiːps]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
peso promedio exponencial commencer à apprendre
|
|
exponential averaging weight [ˈweɪt]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[sɪˈnɑːriəʊs]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
[ˌsɛnsɪˈtɪvəti]
|
|
|
RED ha sido posteriormente uno de los más commencer à apprendre
|
|
RED has subsequently been one of the most [ˈsʌbsɪkwəntli]
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
full-fledged implementation
|
|
|