question |
réponse |
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, to nie jest pióro, lecz ołówek commencer à apprendre
|
|
No, it is not a pen, but it is a pencil.
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy ten ołówek jest krótki? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy ten ołówek jest długi? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ten ołówek nie jest krótki, lecz jest długi commencer à apprendre
|
|
No, this pencil is not short, but it is log
|
|
|
Czy ten ołówek jest długi? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ten ołówek nie jest długi, lecz jest krótki commencer à apprendre
|
|
No, this pencil is not long, but it is short
|
|
|
Czy ten pokój jest krótki? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ten stół nie jest mały, lecz jest duzy commencer à apprendre
|
|
No, the table is not small, but it is large
|
|
|
Czy to pudełko jest duże? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, to pudełko nie jest duże, lecz jest małe commencer à apprendre
|
|
No, the box is not large, but it is small
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy Kamieńczyk to miasteczko? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, Warszawa nie jest wsią, lecz miastem commencer à apprendre
|
|
No, Warsaw is not a village, but it is a city
|
|
|
Nie, Pruszków nie jest miastem, lecz jest miasteczkem commencer à apprendre
|
|
No, Pruszkow is not a city, but it is a town
|
|
|
Nie, Kamieńczyk nie jest miasteczkem, lecz jest wsią commencer à apprendre
|
|
No, Kamienczyk is not a city, but it is a village
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy ten stół jest długi lub krótki? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy to miasto jest duze lub małe? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy to jest mężczyzna, kobieta, chłopak, dziewczyna commencer à apprendre
|
|
It is a man, woman, boy, girl
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, to nie jest dziewczyna, lecz to jest mężczyzna commencer à apprendre
|
|
No, it is not a girl, but it is a man
|
|
|
Nie, to nie jest mężczyzna, lecz to jest kobieta commencer à apprendre
|
|
No, it is not a man, but it is a woman
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy długopis jest w książce? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie długopis nie jest w książce, lecz jest pod książką commencer à apprendre
|
|
No pen is not in the book, but it is under the book
|
|
|
Czy długopis jest pod książką? commencer à apprendre
|
|
Is the pen under the book?
|
|
|
Nie, długopis nie jest pod książką, lecz jest na książce commencer à apprendre
|
|
No pen is not under the book, but on the book
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, to nie jest Panna Brown, lecz to jest Pan Bron commencer à apprendre
|
|
No, it is not Miss Brown, but it is Mr Brown
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, to nie jest Pani Brown, lecz to jest kawaler Brown commencer à apprendre
|
|
No, it is not Mrs. Brown, but it is Master Brown
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jakiego koloru jest ołówek? commencer à apprendre
|
|
What colour is this pencil?
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
The picture is on the wall
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ja nie jestem Mr Brown, ja jestem Mr Smith commencer à apprendre
|
|
No, I am not Mr. Brown, I am Mr. Smith
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ona to nie Mrs Smith, lecz Mrs Brown commencer à apprendre
|
|
No, she is not Mrs Smith, but Mrs Brown
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Stół jest naprzeciwko mnie commencer à apprendre
|
|
The table is in front of me
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, stół nie jest za tobą, lecz jest przed tobą commencer à apprendre
|
|
No, the table is not behind you, but is in front of you
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
No, I am not behind her, but I am in fron of her
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Are you standing on the floor?
|
|
|
Nie, nie stoje na podłodze, lecz stoje na ksześle commencer à apprendre
|
|
No, I am not standing on the floor, but I am standing on the chair
|
|
|
Czy ja siedzę na krześle? commencer à apprendre
|
|
Am I sitting on the chair?
|
|
|
Nie, ty nie siedzisz na krześle, lecz stoisz na podłodze commencer à apprendre
|
|
No, you are not sitting on the chair, but you are standing on the floor
|
|
|
biorący z ..., biorąc z... commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy ja kładę książkę na podłogę? commencer à apprendre
|
|
Am I putting the book on the floor?
|
|
|
Nie kładziesz ksiażki na podłogę, lecz bierzesz ksiązkę ze stołu commencer à apprendre
|
|
No, you are not putting the book on the floor, but you are taking the book from the table
|
|
|
Cz ja biorę długopis ze stołu? commencer à apprendre
|
|
Am I taking the pen from the table?
|
|
|
Nie, ty nie bierzesz długopisu ze stołu, lecz ty kładziesz ksiązkę na stole commencer à apprendre
|
|
No, you are not taking the pen from the table, but you are putting the book on the table
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie ty nie otwierasz okna, lecz zamykasz książkę commencer à apprendre
|
|
No you are not opening the window, but you are closing the book
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ty nie zamykasz drzwi, lecz otwierasz książkę commencer à apprendre
|
|
No, you are not closing the door, but you are opening the book
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Który ołówek jest zielony? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Która książka jest otwarta? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Która ksiazka jest zamknięta? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Ta ksiązka jest zamknięta commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jakiego koloru jest ten ołówek? commencer à apprendre
|
|
What color is this pencil?
|
|
|
Gdzie jest tamten ołówek? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
eleven twelve thirteen fourteen fifteen
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
słuzy do tworzenia dopełniacza commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jaka jest liczba mnoga książka commencer à apprendre
|
|
The plural of book is books
|
|
|
Jaka jest liczba mnoga od ściana commencer à apprendre
|
|
The plural of wall is walls
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
They are standing in front of the house
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy my siedzimy na podłodze? commencer à apprendre
|
|
Are we sitting on the floor?
|
|
|
Nie, my nie siedzimy na podłodze, lecz my siedzimy na krzesłach commencer à apprendre
|
|
No, we are not sitting on the floor, but we are sitting on the chairs
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, oni nie siedzą, lecz oni stoją commencer à apprendre
|
|
No, they are not sitting, but they are standing
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jakiego koloru jest ten ołówek itd.? commencer à apprendre
|
|
What color is this pencil etc.?
|
|
|
Ten ołówek jest czerwony itd. commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jakiego koloru jest tamten ołówek? commencer à apprendre
|
|
What color is that pencil?
|
|
|
Jakiego koloru są te ołówki? commencer à apprendre
|
|
What color are these pencils?
|
|
|
Te ołówki są czarne i zielone commencer à apprendre
|
|
These pencils are black and green
|
|
|
Jakiego koloru są tamte ołówki? commencer à apprendre
|
|
What color are those pencils?
|
|
|
Tamte ołówki są białe i brązowe commencer à apprendre
|
|
Those pencils are white and brown
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
sixteen seventeen eighteen nineteen twenty
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
żakiet, kurtka, marynarka commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
What letter is this etc.?
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jakie są te (samogłoski)? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
What are the five vowels?
|
|
|
Te pięć samogłosek to są a, e, i, o,u commencer à apprendre
|
|
The five vowels are, a, e, i, o, u
|
|
|
Czy litera B to samogłoska? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, litera B nie jest samogłoską, lecz spółgłoską commencer à apprendre
|
|
No, the letter B is not a vowel but it is a consonant
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Która litera jest przed, E? commencer à apprendre
|
|
Which letter it is before, E?
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
CALLAN METHOD LESSON 4 BIS commencer à apprendre
|
|
CALLAN METHOD LESSON 4 BIS
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Która litera jest miedzy D i F? commencer à apprendre
|
|
Which letter is between D and F?
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
The table is in front of us
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Dom znajduje sie pomiedzy nimi commencer à apprendre
|
|
The house is between them
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ja nie jestem za nimi, lecz jestem przed nimi commencer à apprendre
|
|
No, I am not behind them, but I am in front of them
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, ty nie jesteś uczniem, lecz ty jesteś nauczycielem commencer à apprendre
|
|
No, you are not the pupil, but you are the teacher
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
thirty, forty, fifty, sixty, seventy, eighty,
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
ile(dla rzeczy, niepoliczalnych) commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy jest długopis na tej ksiazce? commencer à apprendre
|
|
Is there a pen on this book?
|
|
|
Tak, jest długopis na tej ksiazce commencer à apprendre
|
|
Yes, there is a pen on this book
|
|
|
Czy jest stół w tym pokoju? commencer à apprendre
|
|
Is there table in this room?
|
|
|
Tak, jest stół w tym pokoju commencer à apprendre
|
|
Yes, there is a table in this room
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy znajduje sie 12 krzeseł w tym pokoju? commencer à apprendre
|
|
Are there 12 chairs in this room?
|
|
|
Tak, znajduje się 12 krzeseł w tym pokoju commencer à apprendre
|
|
Yes, there are 12 chairs in this room
|
|
|
Czy znajduje się 2 długopisy na książce teraz? commencer à apprendre
|
|
Are there two pens on the book now?
|
|
|
Tak, znajduje się 2 długopisy na ksiażce teraz commencer à apprendre
|
|
Yes, there are two pens on the book now
|
|
|
Nie ma (nie znajduje się)l. poj commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy znajduje się długopis na książce? commencer à apprendre
|
|
Is there a pen on the book?
|
|
|
Nie, nie znajduje się długopis na książce commencer à apprendre
|
|
No, there is not a pen on the book
|
|
|
Nie ma(nie znajduje się)l. mn commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy znajdują się dwa krzesła na stole? commencer à apprendre
|
|
Are there two chairs on the table?
|
|
|
Nie, nie znajduja się dwa krzesła na stole commencer à apprendre
|
|
No, there are not two chairs on the table
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy krzesło jest wysokie? commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Nie, krzesło nie jest wysokie, lecz jest niskie commencer à apprendre
|
|
No, the chair is not high but it is low
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Czy ty jesteś Mr Brown czy Mr smith? commencer à apprendre
|
|
Are you Mr. Brown or Mr. Smith?
|
|
|
Nie, ja nie jestem ani Mr brown ani Mr smith, lecz jestem Mr Deep commencer à apprendre
|
|
No, I am neither Mr Brown nor Mr Smith, but I am Mr Deep
|
|
|
Czy to jest sufit czy to jest podłoga? commencer à apprendre
|
|
Is this a ceiling or a floor?
|
|
|
Nie, to nie jest ani sufit ani podłoga, lecz stół commencer à apprendre
|
|
No, it is neither a ceiling nor a floor, but it is a table
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|