| question | réponse | 
        
        | commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   bring - brought - brought  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   forbid - forbade - forbidden  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   forget - forgot - forgotten  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   forgive - forgave - forgiven  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   learn - learnt (learned) - learnt (learned)  |  |  | 
|  commencer à apprendre zostawiać, wyjść, wyjechać  |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   prove - proved - proved/proven (US)  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   strive - strove - striven  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   think - thought - thought  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
| commencer à apprendre |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre Czas przeszły prosty opisuje wydarzenia z przeszłości, nie ma związku z chwilą obecną. Zdanie = podmiot + II forma czasownika  |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre Jeżeli czasownik kończy się na literę -y po spółgłosce (np. -dy, -ry), przed dodaniem końcówki y zamieniamy na i.  |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre Jeżeli czasownik składa się z jednej sylaby, a na końcu ma spółgłoskę +samogłoskę + spółgłoskę, podwajamy ostatnią spółgłoskę.(wyjątek: w i x)  |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre Jeżeli czasownik ma dwie sylaby i druga sylaba jest akcentowana, a na końcu jest spółgłoska + samogłoska + spółgłoska, podwajamy ostatnią spółgłoskę.  |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre pojawia się pomocniczy operator - did. Dobra wiadomość: pytanie tworzymy wstawiając did przed podmiot zdania a czasownik... wraca do pierwszej formy!  |  |   Did he speak to Molly yesterday? |  |  | 
|  commencer à apprendre w pytaniach o podmiot nie używamy operatora, a czasownik występuje w II formie.  |  |   Past Simple questions about the subject (who, what, how many)    Who told you about it? What happened? |  |  | 
|  commencer à apprendre Czasownik to be (was w 1 i 3 os. l. poj. i were dla pozostałych) rządzi się swoimi prawami i tworzy pytanie przez zmianę szyku, czyli występuje przed podmiotem. Pytanie w tym przypadku obywa się bez operatora.  |  |   Past Simple - questions with "to be"    Were you at school yesterday? |  |  | 
|  commencer à apprendre Tutaj także używamy operatora did w połączeniu z not a czasownik wraca do I formy  |  |   We didn't go to the cinema yesterday. |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   Past Simple - negation with to be    I wasn't in France last summer. They weren't thirsty. |  |  | 
|   używamy do opisania przeszłej czynności (nie podając, kiedy była ona wykonana) która ma wpływ na teraźniejszość, stan, który trwa do chwili obecnej, czynność, która dopiero się zakończyła   commencer à apprendre Czas Present Perfect składa się z następujących elementów: podmiot+have/has+III forma czasownika |  |  |  |  | 
|  commencer à apprendre Aby utworzyć pytanie wystarczy zamienić ze sobą miejscami podmiot zdania i operator.  |  |   Present Perfect - question    Have you ever been to France? What has she done with her hair? |  |  | 
|  commencer à apprendre Przeczenie tworzymy łącząc operator ze słówkiem not  |  |   Present Perfect - negation    I haven't taken your book. She hasn't eaten anything. |  |  | 
|  commencer à apprendre Zgodnie z zasadą pojedynczego przeczenia w zdaniu, jeśli użyjemy słówka never nie możemy już dodawać not do operatora  |  |   We have never been to Italy. |  |  | 
| commencer à apprendre |  |   understand -understood -understood  |  |  |