question |
réponse |
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
badacze mogą otrzymać dostęp commencer à apprendre
|
|
researchers May be Given access
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
niewłaściwe wykorzystanie ustaleń commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
aktywne oszustwo – ma miejsce celowe wprowadzanie uczestnika w błąd commencer à apprendre
|
|
active deceptipn - there is deliberate misleading of a participant
|
|
|
poufność – sama praktyka jest tym, co decyduje o etyce metody badawczej commencer à apprendre
|
|
confidentiality - the practice itself is What determines the ethics of a research metod
|
|
|
praktyka deontologiczna – poprawność działania zależy od zamierzonych konsekwencji commencer à apprendre
|
|
deontological practice- the correctness of an action depends upon the intended conswquences
|
|
|
sprawiedliwe traktowanie – poprawność i etyka metody zależą od konsekwencji dla całego społeczeństwa commencer à apprendre
|
|
equitable treatment - the correctness and ethics of a method depends upon the consequences for society as a whole
|
|
|
problem etyczny – próbki Mogą nie być reprezentatywne, ponieważ niektóre grupy nie były testowane: zazwyczaj osoby niepełnosprawne, starsze, kultury mniejszościowe commencer à apprendre
|
|
ethical issue- samples May not be representative because certain groups were not tester: typically, the disabled, Old, minority cultures
|
|
|
świadoma zgoda - badacze mogą wstrzymać ważne informacje commencer à apprendre
|
|
informed consent - researchers May withold important information
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
praktyka utylitarna – dylemat, z którym psycholog może się zmierzyć projektując projekt badawczy commencer à apprendre
|
|
utilitarian practice- a dilemma That a psychologist may face when designing a research project
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
zacząć nabywać przywiązania emocjonalnego commencer à apprendre
|
|
begin to acquire an emotional attachment
|
|
|
Silny strach przed tłumem sprawia, że młody mężczyzna szuka leczenia swojego problemu commencer à apprendre
|
|
A strong fear of crowds leads a Young man to seek treatment for his problem
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
it has been proven to be false
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
dopasuj rodzaj badań do tematu commencer à apprendre
|
|
match the type of research with a topic
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
badanie wpływu stresu na sprawność poznawczą commencer à apprendre
|
|
the study on the effects of stress on cognitive performance
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
zapewnia pełną kontrolę nad zmiennymi niezależnymi commencer à apprendre
|
|
it gives full controlling over independent variables
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
można uogólnić na inne otoczenie commencer à apprendre
|
|
is generalizable to other setting
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
communal gap in knowledge
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
wyniki badania przeprowadzonego na określonej próbie badawczej powinny być porównywalne z wynikami innej, ale powiązanej próby/środowiska commencer à apprendre
|
|
findings of a study conducted on a particular study sample should be comparable to the results of a different but related sample/setting
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
jest to możliwe do sprawdzenia i stawia pytanie, na które można odpowiedzieć commencer à apprendre
|
|
it is testable and poses a question than can be answered
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
w całości można zacytować commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
niezgrabny, niezdarny, niezręczny commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|