question |
réponse |
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Kogo Pan zaprasza (zapraszać) commencer à apprendre
|
|
Wen laden Sie ein (einladen)
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Kiedy mam czas, gram w nogę commencer à apprendre
|
|
Wenn ich Zeit habe, spiele ich Fußball
|
|
|
powinienes (bezokolicznik) commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
die Beratung(en) / der Tipp(s)
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Centrum Informacji o zawodach (XD) commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Schalten Sie Ihr Telefon aus
|
|
|
Jak nazywają się twoi rodzice commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Bądź uprzejmy/przyjacielski dla Twoich kolegów commencer à apprendre
|
|
Seien Sie freundlich zu den Kollegen
|
|
|
Proszę nie pić alkoholu na przerwie commencer à apprendre
|
|
BItte trinken Sie keinen Alkohol in der Pause
|
|
|
Proszę nie iść wcześniej do domu commencer à apprendre
|
|
Bitte gehen Sie nicht früher nach Hause
|
|
|
Proszę o informacje, kiedy jest Pan chory commencer à apprendre
|
|
Informieren Sie, wenn Sie krank sind
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
On powiedział, że jest chory commencer à apprendre
|
|
Er hat gesagt, dass er krank ist
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
den Fernseher einschalten
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Gdy zdanie zaczynamy z Wenn (zd. złożone), gdzie są czasowniki commencer à apprendre
|
|
Wenn OSOBA ........ CZASOWNIK, CZASOWNIK OSOBA ........;
|
|
|
Gdy jestem chory, nie ide do pracy. commencer à apprendre
|
|
Wenn ich krank bin, gehe ich nicht zur Arbeit
|
|
|
Gdy Wenn jest w "środku" zdania złożonego, gdzie jest czasownik? commencer à apprendre
|
|
Czasownik Na końcu zdania. Po Wenn masz osobę/ podmiot.
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Der Zug kommt um 10 Uhr an
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Der Zug fährt um 10 Uhr ab
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
Was müssen wir heute machen?
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
commencer à apprendre
|
|
|
|
|
Jaką konstrukcje ma perfekt commencer à apprendre
|
|
Perfekt tworzy się poprzez odmieniony czasownik posiłkowy (“haben” lub “sein”) na drugim miejscu w zdaniu oraz drugi czasownik w formie Partizip II na końcu zdania, na przykład “Sie ist zur Schule gegangen”.
|
|
|