Historia Sztuki Kotlicki

 0    188 fiche    michalbrzezicki
Télécharger mP3 Imprimer jouer consultez
 
question réponse
commencer à apprendre
Madonna z dzieciątkiem - Cimabue / PreRenesans
commencer à apprendre
Cimabue / PreRenesans
commencer à apprendre
Giotto Di Bondone / PreRenesans
commencer à apprendre
Cimabue / PreRenesans
commencer à apprendre
Giotto Di Bondone / PreRenesans
commencer à apprendre
Giotto Di Bondone / PreRenesans
commencer à apprendre
Giotto Di Bondone / PreRenesans
commencer à apprendre
Duccio di Buoninsegna - PreRenesans
commencer à apprendre
Duccio di Buoninsegna - PreRenesans
:)
commencer à apprendre
Simone Martini - PreRenesans
commencer à apprendre
Simone Martini - PreRenesans
commencer à apprendre
Stefano di Giovanni - PreRenesans
commencer à apprendre
Pietro Lorenzetti - PreRenesans
Cechy malarstwa renesansowego:
commencer à apprendre
-motywy mitologiczne i religijne -skupienie się na człowieku (humanizm) -powstało malarstwo portretowe -akty -zainteresowanie anatomią ciała, prawidłowe proporcje -dopracowanie tła -perspektywa zbieżna -różnorodność kolorystyczna -światłocień
:)
commencer à apprendre
Jan van Eyck, Autoportret, mężczyzna w turbanie - Renesans
:)
commencer à apprendre
Jan van Eyck, Małżeństwo Arnoflinich - Renesans
commencer à apprendre
Jan van Eyck, Madonna kanclerza Rolin- Renesans
:)
commencer à apprendre
Masaccio - Renesans
:)
commencer à apprendre
Masaccio - Renesans
:)
commencer à apprendre
Botticelli - Renesans
:)
commencer à apprendre
Botticelli - Renesans
commencer à apprendre
Paolo Uccello - Renesans
:)
commencer à apprendre
Fra Filippo Lippi - Renesans
commencer à apprendre
Fra Filippo Lippi - Renesans
commencer à apprendre
Fra Angelico - Renesans
commencer à apprendre
Massacio, Święta trójca Santa Maria - Renesans
commencer à apprendre
Piero della Francesca - Renesans
:)
commencer à apprendre
Fra Angelico - Renesans
:)
commencer à apprendre
Fra Angelico - Renesans
commencer à apprendre
Fra Angelico - Renesans
commencer à apprendre
Piero della Francesca - Renesans
Znany ze skrótów perspektywicznych
commencer à apprendre
Andrea Mantegna - Renesans
Znany ze skrótów perspektywicznych
commencer à apprendre
Andrea Mantegna - Renesans
commencer à apprendre
Giovani Bellini - Renesans
Kolor i umiejętność oddania emocji
commencer à apprendre
Giovani Bellini - Renesans
commencer à apprendre
Giovani Bellini - Renesans
commencer à apprendre
Giorgione - Renesans
commencer à apprendre
Giorgione - Renesans
commencer à apprendre
Giorgione - Renesans
commencer à apprendre
Tycjan - Renesans
commencer à apprendre
Tycjan - Renesans
commencer à apprendre
Jacopo Tintoretto - Renesans
commencer à apprendre
Jacopo Tintoretto - Renesans
commencer à apprendre
Jacopo Tintoretto - Ostatnia wieczerza - Renesans
commencer à apprendre
Jacopo Tintoretto - Renesans
commencer à apprendre
Paolo Veronese - Renesans
commencer à apprendre
Paolo Veronese - Renesans
commencer à apprendre
Leonardo da Vinci - Renesans
commencer à apprendre
Leonardo da Vinci - Renesans
commencer à apprendre
Leonardo da Vinci - Renesans
commencer à apprendre
Michał Anioł - Renesans
commencer à apprendre
Michał Anioł - Renesans
commencer à apprendre
Rafael Santi - Renesans
commencer à apprendre
Rafael Santi - Renesans
Znany z wizerunków słodkich aniołków
commencer à apprendre
Rafael Santi - Renesans
commencer à apprendre
Rafael Santi - Renesans
commencer à apprendre
Rafael Santi - Renesans
commencer à apprendre
Rogier van der Weyden - Renesans Północny
commencer à apprendre
Rogier van der Weyden - Renesans Północny
commencer à apprendre
Rogier van der Weyden - Renesans Północny
commencer à apprendre
Rogier van der Weyden - Renesans Północny
Wg niektórych najpiękniejszy obraz na świecie
commencer à apprendre
Petrus Christus - Renesans Północny
commencer à apprendre
Dirk Bouts - Renesans Północny
commencer à apprendre
Dirk Bouts - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hans Memling - Renesans Północny
commencer à apprendre
Gerald David - Renesans Północny
commencer à apprendre
Albrecht Dürer- Renesans Północny
commencer à apprendre
Albrecht Dürer- Renesans Północny
commencer à apprendre
Albrecht Dürer- Renesans Północny
commencer à apprendre
Joachim Patinir- Renesans Północny
Perspektywa powietrzna
commencer à apprendre
Joachim Patinir- Renesans Północny
commencer à apprendre
Quentin Massys - Renesans Północny
commencer à apprendre
Matthias Grünewald [Grinewald] - Renesans Północny
commencer à apprendre
Matthias Grünewald [Grinewald] - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hieronim Bosch - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hieronim Bosch - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hugo van der Goes - Renesans Północny
commencer à apprendre
Pieter Bruegel - Renesans Północny
commencer à apprendre
Pieter Bruegel - Renesans Północny
commencer à apprendre
Pieter Bruegel - Renesans Północny
commencer à apprendre
Pieter Bruegel - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hans Holbein - Renesans Północny
commencer à apprendre
Hans Holbein - Renesans Północny
MANIERYZM
commencer à apprendre
postawiono pytanie:, Jeżeli nie można lepiej, to czy można inaczej?” -afirmacja stylu artysty -większe zdynamizowanie postaci -odejście od naturalizmu w anatomii- zmiany w proporcjach ciała -używanie ”nieadekwatnych” kolorów
commencer à apprendre
Andrea Del Sarto - Manieryzm
commencer à apprendre
Rosso Fiorentino - Manieryzm
commencer à apprendre
Jacopo Pontormo - Manieryzm
commencer à apprendre
Annibale Carracci - Manieryzm
Portrety, uczeń Pontorno, dostojeństwo zamiast emocji
commencer à apprendre
Agnolo Bronzino - Manieryzm
Portrety, uczeń Pontorno
commencer à apprendre
Agnolo Bronzino - Manieryzm
commencer à apprendre
Parmigianino - Manieryzm
commencer à apprendre
Parmigianino - Manieryzm
commencer à apprendre
Correggio - Manieryzm
commencer à apprendre
Jan Massys - Manieryzm
commencer à apprendre
szkoła Fontainebleau – grupa artystów manieryzmu francuskiego
commencer à apprendre
Correggio - Manieryzm
commencer à apprendre
Luis de Morales - Manieryzm
commencer à apprendre
El Greco - Manieryzm
commencer à apprendre
El Greco - Manieryzm
commencer à apprendre
Correggio - Manieryzm
commencer à apprendre
El Greco - Manieryzm
commencer à apprendre
El Greco - Manieryzm
BAROK
commencer à apprendre
ruch, emocje postaci, dynamizm- realizm, naturalizm Tematy: -śmierć, upływ czasu ekstazy, wizje
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Velazquez - Barok
commencer à apprendre
Carravagio - Barok
commencer à apprendre
Carravagio - Barok
commencer à apprendre
Carravagio - Barok
commencer à apprendre
Rubens - Barok
commencer à apprendre
Rubens - Barok
commencer à apprendre
El Greco - Manieryzm
commencer à apprendre
Rubens - Barok
commencer à apprendre
Rubens - Barok
commencer à apprendre
Claude Lorrain - Barok
commencer à apprendre
Rembrandt - Barok
commencer à apprendre
Rembrandt - Barok
commencer à apprendre
Rembrandt - Barok
commencer à apprendre
Rembrandt - Barok
commencer à apprendre
Rembrandt - Barok
commencer à apprendre
Jan Vermeer - Barok
commencer à apprendre
Jan Vermeer - Barok
commencer à apprendre
Nicolas Poussin [Pusę] - Barok
ROKOKO
commencer à apprendre
Cechy rokoko: •Tematyka: -życie dworskie -wytworne zabawy i koncerty dworskie -erotyka •kameralność, zmysłowość i wyrafinowanie. •Swobodna kompozycja, asymetria i płynność linii oraz motywy egzotyczne •Jeśli jest różowy to pewnie rokoko
ironia, lęk, smutek
commencer à apprendre
Antoine Watteau [Wato] - ROKOKO
commencer à apprendre
Antoine Watteau [Wato] - ROKOKO
commencer à apprendre
Francois Boucher [Busze] - ROKOKO
commencer à apprendre
Francois Boucher [Busze] - ROKOKO
commencer à apprendre
Jean Honore Fragonard [Onore Fragonar]- ROKOKO
commencer à apprendre
Jean Chardin [Szarda] - ROKOKO
commencer à apprendre
Giovanni Battista Tiepolo- ROKOKO
ROMANTYZM
commencer à apprendre
Tematy: -natura -współczesne ruchy rewolucyjne -zainteresowanie metafizyką, nastrojowość, ideowość -sceny patetyczne -natura i jej symbolika -dynamiczna, żywa kompozycja -uczuciowość
commencer à apprendre
Francisco Goya - ROMANTYZM
Maia naga Maia ubrana
commencer à apprendre
Francisco Goya - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Francisco Goya - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Francisco Goya - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Francisco Goya - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Johan Heinrich Fussli - ROMANTYZM
commencer à apprendre
William Blake - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Théodore Géricault- ROMANTYZM
commencer à apprendre
Théodore Géricault- ROMANTYZM
commencer à apprendre
Théodore Géricault- ROMANTYZM
commencer à apprendre
Eugène Delacroix [Delakrua] - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Eugène Delacroix [Delakrua] - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Eugène Delacroix [Delakrua] - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Eugène Delacroix [Delakrua] - ROMANTYZM
commencer à apprendre
William Turner - ROMANTYZM
commencer à apprendre
William Turner - ROMANTYZM
commencer à apprendre
Caspar David Friedrich - ROMANTYZM
KLASYCYZM
commencer à apprendre
-Wzorowanie się na antyku -Prostota, symetria, harmonia -Statyka, spokój -Kształt ważniejszy niż barwa, oszczędność wyrazu Tematyka: - powrót do mitologii -uwypuklenie cnót moralnych (np. rodzina, męstwo) -moralizatorskie treści
commencer à apprendre
Jacques-Louis David - KLASYCYZM
commencer à apprendre
Jacques-Louis David - KLASYCYZM
commencer à apprendre
Ingres [Ęgr] - KLASYCYZM
commencer à apprendre
Ingres [Ęgr] - KLASYCYZM
commencer à apprendre
Ingres [Ęgr] - KLASYCYZM
commencer à apprendre
Ingres [Ęgr] - KLASYCYZM
REALIZM
commencer à apprendre
- nie idealizowanie scen - sceny z życia codziennego - przedstawienia biedoty i klasy średniej - krytyka podziału społeczeństwa - rezygnacja z romantycznego kultu wyobraźni - oderwanie się od religijnych i mitologicznych tematów
commencer à apprendre
Gustave Courbet [Kurbe] - REALIZM
commencer à apprendre
Gustave Courbet [Kurbe] - REALIZM
commencer à apprendre
Jean-François Millet [Mile] - REALIZM
commencer à apprendre
Honoré Daumier [Domie] - REALIZM
commencer à apprendre
John Singer Sargent - REALIZM
IMPRESJONIZM
commencer à apprendre
-przekształcenie rzeczywistości przez emocje twórcy -obserwacja wpływu światła na kolor i kolorów na siebie -manipulowanie światłem i cieniem -uchwycenie ulotnej chwili Tematy: -życie miejskie -natura i pejzaże
commencer à apprendre
Édouard Manet - IMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Édouard Manet - IMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Claude Monet - IMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Claude Monet - IMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Claude Monet - IMPRESJONIZM
POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
subiektywna wizja artystów, budowana formą kompozycji ● zerwanie z realizmem, własne kreowanie rzeczywistości ● ładunek emocjonalny i kolor ponad światłocień i realistyczne odwzorowywanie ● bogaty koloryt ● Swobodne linie, kontury i kształty
commencer à apprendre
George Seurat - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
George Seurat - POSTIMPRESJONIZM
ISTOTA LUDZKA, celebracja życia
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Paul Cezanne [Sezan] - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Henri Toulouse Lautrec- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Paul Cezanne [Sezan] - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Paul Cezanne [Sezan] - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Paul Gauguin [Gugę]- POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Edvard Munch - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Edvard Munch - POSTIMPRESJONIZM
commencer à apprendre
Edvard Munch - POSTIMPRESJONIZM

Vous devez vous connecter pour poster un commentaire.